Sterownik BRC Sequnet 32

Sterownik BRC SEQUENT 32 OBD to najnowszy system sekwencyjnego wtrysku gazu w fazie lotnej uznanej włoskiej firmy BRC przeznaczony do samochodów z 3 i 4-cylindrowymi silnikami wyposażonymi w sekwencyjny wtrysk benzyny. Najmłodszy z rodziny układ jest rozwinięciem bardzo dobrze znanej i sprawdzonej rodziny sterowników SEQUENT, poprzez rozbudowanie możliwości technicznych jednostki sterującej, zachowano spójne komponenty oraz prosty montaż i programowanie. Sercem systemu jest wbudowany wydajny mikroprocesor 16bit 64MHz.

 

 

Zalety sterownika

  1. Funkcja VSR (Valve Seat Protection) – Jest to system dotryskujący określoną ilość benzyny podczas jazdy na gazie, co ma na celu ochronę gniazd zaworowych przed ich wypaleniem. W silnikach, które szczególnie narażone są na taki problem, jak np. w niektórych silnikach z bezpośrednim wtryskiem, ta funkcja jest kluczowa. Dzięki niej, gniazda zaworowe są odpowiednio smarowane i chłodzone, co znacznie wydłuża ich żywotność i zapobiega kosztownym naprawom.

  2. Funkcja Warm Up Injector – Podczas pracy na zimnym silniku, ta funkcja umożliwia podgrzewanie wtryskiwaczy gazowych jeszcze przed pierwszym przełączeniem na gaz. Dzięki temu silnik jest wstępnie przygotowany do pracy na gazie, co zapobiega problemom z płynnością przełączenia oraz zapewnia lepszą pracę układu paliwowego na zimnym silniku. Jest to szczególnie ważne w zimnych porach roku, kiedy przełączenie na gaz mogłoby powodować nierówną pracę silnika.

  3. Funkcja START & STOP (wymaga fabrycznej opcji w samochodzie) – Dzięki tej funkcji, system gazowy współpracuje z technologią Start & Stop, czyli automatycznym wyłączaniem i uruchamianiem silnika w celu redukcji zużycia paliwa i emisji spalin. Kiedy pojazd zatrzyma się (np. na światłach), silnik wyłączy się, a przy ponownym uruchomieniu będzie pracował na gazie, co zmniejsza zużycie benzyny oraz zmniejsza emisję zanieczyszczeń. Funkcja ta jest szczególnie korzystna w miastach, gdzie częste zatrzymywanie się w korkach powodowałoby znaczne zużycie paliwa.

  4. Funkcja awaryjnego uruchomienia silnika na LPG – W sytuacji, gdy układ benzynowy zawiedzie, funkcja ta umożliwia awaryjne uruchomienie silnika na gazie LPG. Jest to szczególnie ważne w przypadku nagłych usterek układu paliwowego, które mogłyby uniemożliwić dalszą jazdę. Jednak funkcja ta została ograniczona do maksymalnie 5 uruchomień, co oznacza, że służy jedynie jako rozwiązanie awaryjne, a nie jako długotrwała alternatywa dla benzyny.

Te funkcje razem tworzą system, który nie tylko poprawia wydajność i ekonomiczność jazdy na gazie, ale także chroni silnik przed uszkodzeniami i zapewnia większą wygodę oraz bezpieczeństwo użytkowania.