KING
Jest to nowoczesny i wysoko zaawansowany technologicznie system wtrysku gazu - samoadaptacyjny i samokorygujący.
Dzięki bezpośredniej możliwości komunikacji sterownika gazowego ECU Gaz EOBD z diagnostyką auta odczytywane są najistotniejsze parametry korekcji mieszanki (korektory mieszanki):
- długoterminowej („Slow fuel trim”)
- krótkoterminowej („Fast fuel trim”).
Sterownik KING odczytuje wartości korektorów mieszanki i dostosowuje czasy wtrysku gazu tak, aby „Slow fuel trim” i „Fast fuel trim” oscylowały jak najbliżej oczekiwanych wartości fabrycznych dla danego auta. Dzięki tej funkcji system zasilania gazem posiada właściwości samoadaptacyjne w czasie rzeczywistym – co jest unikalnym rozwiązaniem na rynku.
Standardy komunikacji odczytywane przez system gazowy KING
Za pomocą testera OBD firmy AEB po podłączeniu do złącza diagnostycznego OBD ustala się typ komunikacji w aucie. Następnie dla danego typu komunikacji OBD podłącza się ECU GAZ EOBD: odpowiednie przewody z wiązki z odpowiednimi pinami w złączu diagnostycznym auta.
Typy komunikacji obsługiwane przez system KING:
- ISO 9141-2
- KWP-2000 Fast Init
- KWP-2000 Slow Init
- CAN Standard 250 Kbps
- CAN Extended 250 Kbps
- CAN Standard 500 Kbps
- CAN Extended 500 Kbps
Tak funkcjonujący system jest w stanie optymalnie przystosować się do wymagań pojazdu, na którym został zainstalowany.
Rezultaty uzyskiwane przy stosowaniu systemu KING
- samodzielna autoadaptacja sterownika gazowego (ECU Gaz EOBD),
- wyeliminowanie zapalania się kontrolki MIL („check engine”) podczas „jazdy na gazie”
- możliwość uzyskania pracy silnika zasilanego gazem dokładnie odwzorowującego pracę podczas zasilania benzyną (bez konieczności użycia hamowni podwoziowej poza zakresem „Open loop”)
Na ile KING jest lepszym od dotychczasowych rozwiązań świadczą opinie tych, którzy mają ten system w swoich autach. Nie tylko dotyczy to poprawności pracy w całym zakresie obciążeń silnika, ale także zużycia paliwa i osiągów auta.